Logga in som butik eller leverantör

DIGITALA KAMPANJER

Våga prova en nyhet med Santa Maria

                                  logotyp,scjohnson                

I samband med lanserignen av nyheten Falafelmix släppte Santa Maria en landningssida för produkten. Syftet var att uppmärksamma och få viral spridning av varumärket och produkten, för att på så sätt få konsumenter att överväga prövoköp. Kampanjen marknadsfördes på företagets hemsida och i sociala medier, där 400 gratisprodukter per dag gavs bort under en veckas tid. Distribution av kupong skedde via mail eller sms.

Bjud in till grillmiddag med Coop

                                  logotyp,scjohnson                

Kampanjen marknadsfördes via Facebook under namnet "Coops Grillogram" och gick ut på att bjuda in en vän på grillmiddag genom att via SMS skicka en produkt till personen. Personen som bjöd in fick också en produkt. Under kammpanjperioden involverades en mängd olika varumärken, både i form av sampling och rabatter.

Inspirerande

Digitala kampanjer