Logga in som butik eller leverantör

NYHETSLANSERINGAR

Försäljningökning för
Bistro Brioche 
efter lyckad kampanj

      Logotyp,lantmännenunibake,logga    korvbrödsbagaren,logotyp                     

"Intresset för god mat verkar aldrig vara mättat och trenden är tydlig – konsumenterna vill ha mat med bra kvalitet."

Hamburgerbröd Bistro Brioche lanserades som ett hamburgebröd i premiumkategorin: ”Ett trendigt bröd med smörig smak och härlig glansig yta”. För att sprida kännedom och marknadsföra produkten i samband med lanseringen gjordes flera kampanj aktiviteter, bl.a TV-reklam, annonsering i sociala medier samt rabattkuponger i butik och för nedladdning. 

Resultat
Kupongkampanjen i butik resulterade i ett utfall på 32% inlösta kuponger baserat på en upplaga på 200 000 stycken. Brödet blev det 4:e mest sålda hamburgerbrödet på 6 månader* med drygt en miljon sålda förpackningar.

*= Nielsen Scantrack w3516

Kupongkammpanj i butik, Briochebröd

Lyckad kampanj med Bistro Brioche

Kommunikation i sociala medier

Kuponger med recept i butik