Logga in som butik eller leverantör

Wave,kassasystem,utveckling,kassa,handlare

”Wave är fantastiskt, särskilt artikelregistret

Med flera tusen artiklar är det guld värt med automatiska pris-uppdateringar av butikens sortiment. Det tycker Hussein Ganem, som nyligen öppnade matbutiken Interfood i Rosengård, med hela åtta Wave-kassor.

Text Eva-Lotta Sigurdh Foto André de Loistedt

Hussein Ganem hade aldrig drivit butik tidigare när han i våras fick erbjudande om att ta över den jättelika lokalen efter Citygross i  centrala Rosengård och öppna egen matvarubutik. En rejäl utmaning, kan tyckas, och även om det varit en minst sagt stressig period sedan dess tycker han att det har gått över förväntan, mycket tack vare smidigheten med Wave kassasystem.
– Det är så lättanvänt, både för ordermottagare och för kassörer. Alla har lärt sig systemet snabbt och har stor nytta av det i sitt dagliga arbete, intygar han och framhåller även stabiliteten och driftsäkerheten som avgörande faktorer för att kunna driva en verksamhet i den här storleken på ett tryggt och välfungerande sätt.

FÖR DET ÄR INGEN LITEN butik, Interfood, som alltså inryms i en lokal på hela
7 000 kvadratmeter. Med en så stor yta insåg Hussein Ganem snabbt att det inte bara krävdes ett enormt utbud av varor utan också förmågan att kunna erbjuda det stora antalet kunder bästa möjliga service – som att ha tillräckligt många kassor. Det hade han inte först och han minns därför öppnandet av butiken med skräckblandad förtjusning:
– Vi hade 200 meter kö utanför första dagen! Jag hade aldrig kunnat drömma om sådan succé, så det var förstås jättekul! Fast våra kassor räckte inte, så vi behövde snabbt beställa tre till. Men det var inga problem. Wave stod pall hela vägen! Trots det stora trycket fungerade allt som det skulle från första stund och de var snabbfotade och kunde komma hit med fler kassor redan inom en vecka.

SEDAN DESS har det varit fortsatt fullt ös i butiken, berättar Hussein Ganem glatt. Han är mycket nöjd med hur väl allt fortfarande fungerar. Att han valde Wave på rekommendation när han vilset, ny i branschen som han var, tvekade mellan flera olika alternativ, har han inte ångrat en sekund.
– Wave är fantastiskt, särskilt artikelregistret! Utan det vet jag inte hur vi hade klarat hanteringen av de tusentals artiklar vi har. Det hade varit ett hästjobb att lägga in allt manuellt.
– Sedan uppskattar jag att Wave är så framtidssäkrat. Redan nu är ju systemet väldigt bra, men jag ser verkligen fram emot alla kommande funktioner och är jättenyfiken på vad de kommer att innebära, tilllägger han förväntansfullt.

INTERFOOD VI ROSENGÅRD
är Waves hittills största kund och också ClearOns samarbetspartners, dagligvarujätten Bergendahls, första större butik som testats med hela åtta Wave-kassor. Hans Olsson, affärsområdeschef på Bergendahls, är mycket positiv till hur det relativt nya samarbetet med ClearOn nu utvecklas alltmer.
– I dag har vi kanske 5–6 olika kassasystem, men vi vill ju helst bara ha ett, som vi kan rekommendera till alla våra butiker. Här ser jag en stor potential i Wave, säger han.

HANS OLSSON UPPSKATTAR inte bara själva kassasystemet med alla smidiga och tidsbesparande funktioner, utan även den lösningsorienterade inställning som personalen på ClearOn visat från första stund.
– Det finns en vilja att lära sig detaljhandeln och utveckla systemet efter behov. Det är oerhört värdefullt och en förutsättning för att vi på Bergendahls, Wave och våra kunder kontinuerligt kan fortsätta skräddarsy ett system tillsammans. Jag ser fram emot ett långt samarbete ihop med ClearOn och hoppas att de blir vår bästa partner som kassaleverantör.

Våra nummer 
av kundtidningen Clear

2019

clearnr2,2019,kundtidning    Clear nr1 2019

2018

Clear nr 3 2018            

2017 

               

2016

         

2015

    

Prenumerera på Clear!