Logga in som butik eller leverantör

Kontakta oss

Frågor & Svar Leverantör

Här hittar du svaren på de frågor som vi oftast får. Tveka inte att höra av dig om det är något du inte hittar på kampanj@clearon.se!

Välkommen att kontakta oss med alla typer av frågor. Vi lyssnar gärna på dina behov och önskemål för att vägleda dig och bistå med vår kunskap och erfarenhet.

Gör så här:

1)      Registrera dig som ny Leverantör i vår webbshop Webbshop

2)      Gör sedan en kampanjanmälan.

3)      Efter kampanjanmälan skickar vi er 2 fakturor på posten.; kampanjuppläggsfaktura samt en kampanjsaldofaktura (där kampanjmedel dras ifrån vid inlösen).

4)      Som ny leverantör behöver du betala dessa i förskott.

5)      När kampanjuppläggsfakturan är betald erhåller du en EAN kod som du klistrar in på ert kupongoriginal.

6)      När originalet är klart mailar du det till vår kampanjavdelning kampanj@clearon.se, för att få ett godkännande. När du fått originalet godkänt är det bara att trycka upp kuponger.

Inlösenrapport och ekonomisk avräkning

Då alla butikerna är online uppkopplade dras kampanjmedel varje natt från ert kampanjsaldokonto till de butiker där kampanjen haft inlösen.

Vid varje månadsslut får ni sedan en inlösenrapport samt ett avräkningsunderlag som används för den löpande bokföringen.

Önskar ni mer detaljerade rapporter som butiksrapport dashboards på kedjor mm så är det bara att höra av er till sales@clearon.se för offert.

Övrig information

Tidsperiod på kampanj är upp till 12 månader. Under kampanjperioden går det bra att lägga till och ta bort produkt EAN koder. Maila förändringar till vår kampanjavdelning kampanj@clearon.se

Vi har även tagit fram Clear Insights om ni vill fördjupa er ännu mer om kuponger Clear Insights.

Här kan du ta del av våra Allmänna villkor samt våra Ekonomiska rutiner. 

Läs mer om Kuponger & Checkar här. 

Det går att förlänga en kupongkampanj enligt önskemål. Vid varje förlängningstillfälle utgår en ny kampanjavgift enligt vår prislista. En kampanjavgift avser maximalt ett förlängningstillfälle på ett år.

Självklart – och till förmånliga priser. Välkommen att besöka vår webbshop. Här kan du enkelt beräkna priser och göra beställningar. Du kan även kontakta oss med alla typer av frågor. Vi lyssnar gärna på dina behov och önskemål för att vägleda dig och bistå med vår kunskap och erfarenhet. Kontakta vår Kampanjsupport, kampanj@clearon.se

Medievalet styr i första hand hur stor inlösen blir men också hur generöst och välexponerat erbjudandet är. Andra faktorer som påverkar resultatet är övriga marknadsåtgärder samt hur konkurrensen inom varugruppen ser ut. Om ni vill ha råd och tips inför er kommande kampanj så hjälper vi gärna till, kontakta sales@clearon.se

3,5 x 1,5 cm är vad vi rekommenderar. Det går att göra den både mindre och större, men då vill vi gärna att ni mailar oss ett provtryck i PDF-format så att vi kan provläsa koden innan tryck:  kampanj@clearon.se

Tumregeln är att kupongen bör ha samma storlek som en 20-kronorssedel (120 x 65 mm). Det gör att både konsumenten och butiken lätt kan handskas med den. Vill ni att kupongen ska ha en annan storlek går det naturligtvis bra. Då vill vi gärna att ni mailar oss ett provtryck i PDF-format så att vi kan kontrollera att all information finns med på kupongen innan den går till tryck: kampanj@clearon.se

Samtliga villkor som är förenade med erbjudandet ska finnas angivna på kupongen. Texten ”inlöses av ClearOn, tidigare Kuponginlösen” ska alltid anges så att butiken ser att kupongen är kopplad till ClearOn.

En produktcheck ska alltid ha en EAN-kod, en OCR-kod och en ruta där butiken fyller i värdet på varan. För mer information, kontakta vår Kampanjsupport, telefon: 08-588 340 59, eller mail: kampanj@clearon.se