Kontakta oss

Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.

Välkommen till vårt digitala Clear Event


Äntligen är det dags igen!

Fredagen den 12 november kl. 9.00 – 10.45

Vi kommer att livesända från en studio i Stockholm och programmet kommer vara lika fullspäckat som vanligt med många inspirerande talare.
Vi hoppas du har möjlighet att vara med oss.

Till anmälan – klicka här

Insikter för en mer träffsäker och effektiv annonsering

I takt med att kampen om shopperns uppmärksamhet har ökat har den klassiska typen av massmarknadsföring tappat i relevans. Ändå fortsätter butiker och leverantörer att använda sig av detta angreppssätt och lägger många miljoner varje år trots osäkerheter vad det ger tillbaka.
För att förstå hur kupongers egenskaper kan anpassas till de krav som ändrade medievanor och nya köpbeteenden har ClearOn i samarbete med Facebook genomfört en gemensam studie tillsammans med Retail Academics och City Gross. I studien har även 4 varumärkesägare deltagit inom olika kategorier.

Målsättning med denna studie var att ta reda på om det är möjligt att skapa en mer effektiv och träffsäker annonsering genom att nå den målgrupp som i allt större utsträckning har slutat ta till sig av massmarknadsföring. Genom att arbeta med lokala erbjudanden är förhoppningen att driva försäljningen i butik. På Clear Event presenterar vi resultaten från studien och framtida utveckling kring kuponger hos bl.a. Facebook och Instagram.

Facebook – how digitalisation creates effective ways to reach customers

2020 has been the year of digital acceleration for the grocery industry. Since the start of the pandemic there has been a 30% increase in global grocery shopping. Online grocery sales are expected to rise by roughly 28% this year to $85.5 billion, more than double the estimated rate of growth for 2019. Today’s grocery shoppers are being inspired and motivated to buy in new ways. Shopping is no longer just a place you go, but something you do – anywhere and anytime.
That’s why grocers and brands need to reshape how they think about shoppers in this new digital landscape. What does that mean for groceries who need to attract customers with a modern behavior, and for the FMCGs producing the goods that the retailers sell?
We will look at how the digitization of the weekly circular is creating effective ways to reach your customers and how collaborative ads are enabling for efficient, effective and transparent connections between retailers and brands to run performance marketing campaigns.

How Qualifio and ClearOn create added value

ClearOn, and Belgian engagement and data collection platform Qualifio have teamed up to provide Swedish brands with the possibility to add coupons to their interactive marketing campaigns. In the past few years, the combination of interactive campaigns and coupons has proven to be a powerful tool for brands and retailers, as they boost redemption rates and drive sales, both in-store and online.

Qualifio is a SaaS platform and are easy to use in order to create compliant and user-friendly campaigns for FMCG brands and retailers. The cooperation between Qualifio and ClearOn enables for ClearOns customers to execute even more value-bringing and friction-free campaigns which also gives a clear path of insights from our campaigns online to actual sales in stores.

On Clear event we will talk about how the 2 platforms complements and how ours services combined with each other can contribute to increased commitment, strengthen the relationship with shoppers and contribute to increased knowledge regarding shopper & consumer insight.

Talarna

Facebook
Andrea Wander, Client Partner – FMCG
Facebook
Christian Pasztor, Client Partner – Retail
Retail Academics
Frida Åkerlund, Head of Insights
Qualifio
Gilles Lenaerts, Sales Manager
Qualifio
Thomas Janssens, Head of Partnerships

Till anmälan – klicka här