26 januari, 2024

Head of Customer Success till ClearOn

 

Om ClearOn
ClearOn är Sveriges marknadsledande partner för säljdrivande kampanjer både i butik och digital närvaro inom dagligvaru- och servicehandeln med över 50 års erfarenhet. Vi är en full servicepartner inom säljdrivande lösningar där vi erbjuder innovativa tekniska lösningar och interaktiva kampanjer som skapar engagemang och försäljning i butik. Vi arbetar utifrån ett 360 graders perspektiv och erbjuder strategisk rådgivning och analys. Vi driver långsiktig tillväxt genom unika och konkurrenskraftiga erbjudanden och tjänster i strävan att nå vårt mål som en komplett partner för att förstå, aktivera och sammanföra varumärken med konsumenter.

Nu har vår nuvarande Head of Customer Success gått vidare på ClearOn och därför söker vi hennes efterträdare.

Rollen
Customer Relations ansvarar för operativ och strategisk försäljning av produkt och tjänst som ClearOn tillhandahåller. Customer Relations består av Customer Succsess Team och KAM Team och leds av Sales Director.

Customer Success gruppens huvudsakliga uppgift är att supportera kunder, stärka lojaliteten till företaget och maximera kundvärdet. Som Customer Success Manager leder du Customer Success teamet med fokus på att uppnå företagets mål.

 

ClearOn erbjuder

  • Ett fräscht och nyrenoverat kontor med utsikt över Liljeholmsstranden
  • En familjär och entreprenöriell anda
  • Tillsvidareanställning
  • Möjlighet till sjukvårdsförsäkring
  • Lunchförmån
  • Friskvårdsbidrag 5 000 kr/år

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda, utveckla och ansvara för teamet (personalansvar)
  • Leda, utveckla och ansvara för support, onboarding och leverans till företagets kunder
  • Ta initiativ till utveckling, förädling av processer och åtgärder av brister
  • Operativt ansvar för samordning, utbildning, information och användardokumentation
  • Identifiera möjligheter till utveckling och effektiviseringar
  • Skapa och ta tillvara synergier mellan funktioner inom ClearOn och mot kund

 

Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av liknande roll, erfarenhet av försäljning samt av produkt-/tjänstemarknadsföring till B2B. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalansvar eller annan erfarenhet av ledarpositioner.

Utbildningsmässigt har du en eftergymnasial påbyggnad inom försäljning, marknadsföring eller liknande. Erfarenhet från FMCG branschen är extra meriterande.

Som person är du driven, engagerad, nyfiken, lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ. Du har lätt att förstå helheten utifrån detaljerna och kan därmed prioritera rätt insatser för att skapa mätbara resultat. En prestigelös ”kavla-upp-ärmarna-attityd”, god kommunikativ förmåga och gillar att växla mellan strategiskt tänk, kreativitet och detaljer. Då vi har flera internationella kunder ska du utöver svenska även tala och skriva engelska flytande.

Vill du bli en del av ClearOn? Skicka din ansökan till Sales Director petri.keranen@clearon.se
Har du några frågor om tjänsten eller processen så hör av dig till samma adress. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående.