10 december, 2020

Ärenden som tas upp med ClearOn, t ex från konsumenter

ClearOn tar i sin Kundsupport emot ärenden, t ex vid förfrågningar från konsumenter, eventuella reklamationer rörande tjänsterna eller ärenden rörande personuppgiftsbehandlingen. Om sådana ärenden ger upphov till åtgärder inom ClearOn så registreras dessa i ett ärendesystem för att säkerställa korrekt hantering.

ClearOn är personuppgiftsansvarig i dessa ärenden.

Personuppgifter som hanteras
Kontaktuppgifter som lämnas av konsumenten såsom namn, epost, telefonnummer och postadress, samt uppgifter hänförliga till ärendet.

Grunder för behandlingen
1. För att tillvara kundens intresse eller förfrågan.
2. Efter avslutad behandling bevaras ärendet och kontaktuppgifterna i 12 månader.
Detta för konsumentens och ClearOn’s berättigade intresse att kunna återuppta, visa spårbarhet eller återknyta till ärendet.

Uppgifter som erhålls ifrån annan part
Uppgifter kan komma att inhämtas från ClearOn’s samarbetspartners för respektive tjänst om det behövs för ärendets hantering.

Uppgifter som överförs till annan part
Uppgifter kan komma att överföras till ClearOn’s samarbetspartners för respektive tjänst om det behövs för ärendets hantering.

Samtycke av kunden
Konsumenten behöver vara införstådd med att personuppgifter behandlas och sparas enligt ovan.

Rensning av personuppgifter
Då spartiden av ärendet enligt ovan uppnåtts raderas lagrade personuppgifter.