Contact us

Can’t you find what you are looking for, do you have questions or want to get in touch with us? Fill in the contact form and we will get back to you.

Pressrelease

EuroAfrica Digital Ventures’ subsidiary signs strategic agreement with ClearOn AB

19 April, 2021

Only in Swedish

Euroafrica Digital Ventures dotterbolag Social Media Lab har idag tecknat ett strategiskt avtal med ClearOn för att nyttja bolagets SaaS plattform Social Content för en innovativ lösning för distribution av kuponger via SnapChats annonsformat.

ClearOn är Sveriges marknadsledande partner för säljdrivande kampanjer inom svenska dagligvaru- och servicehandeln. I ClearOns nätverk ingår ca 5 000 rikstäckande butiker vilka förmedlar kupongkampanjer för varumärken som exempelvis Coca-Cola, Unilever och Scan. ClearOn gör årligen ca 2 500 kampanjer på uppdrag av sina kunder. Med detta strategiska avtal blir Euroafricas marknadsföringsplattform Social Content en viktig plattform för effektiv marknadsföring i Snapchat och andra sociala mediekanaler.

Avtalet innebär att Social Media Lab utvecklar en modul till Social Content vilket möjliggör för ClearOn att distribuera kupongkampanjer direkt i annonsformat på sociala media-plattformar. ClearOn kommer aktivt erbjuda denna tjänst till sina kunder parallellt med sitt nuvarande erbjudande inom Sales Promotion. Kupongkampanjer har stora fördelar bland annat när man ska introducera nya produkter på marknaden, nå nya konsumenter eller öka försäljning av befintliga produkter.

Fredrik Holmström, VD för Social Media Lab kommenterar

Vi har arbetat med ClearOn under lång tid och har genom åren utvecklat landningssidor och tjänster relaterade till ClearOns kupongkampanjer för deras kunder. Att vi nu hittat ett sätt att möjliggöra kupongsampling utan att behöva utveckla en landningssida ser vi som en väldig stor möjlighet att få in fler spännande kunder genom ClearOns stora nätverk. 

Pierre Gewerth Produktchef för ClearOn  kommenterar

Det är mycket viktigt att synas där konsumenterna befinner sig och att närvara på olika plattformar är ett framgångsrikt sätt att göra det på. Vi på ClearOn skapar möjligheter att synas med ett erbjudande där våra kunders konsumenter finns. Att addera till ett erbjudande i en annons med exempelvis en kupong ökar klick-frekvensen upp till 6 gånger jämfört med en annons utan erbjudande. Detta är den främsta styrkan med digitala kupongkampanjer i samband med annonsering.

Efter flera års framgångsrikt samarbete med Social Media Lab, vilka är en viktig partner för oss i vårt erbjudande till våra kunder, tar vi nu nästa kliv i detta samarbete.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB

E-post: philip.ebbersten@kupatana.com

Telefon: +46 (0) 73 816 89 94

Om Euroafrica

Euroafrica Digital Ventures AB (publ) är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer. Med en etablerad verksamhet i Norden har Bolaget tagit beprövade affärskoncept till tillväxtregionen Östafrika. Bolaget driver Tanzanias största digitala köp- och säljplattform och ska stärka denna befintliga plattform genom att nyttja synergierna mellan Bolagets tekniska plattformar samt att expandera till andra tillväxtmarknader i Östafrika.

För mer information, se Euroafricas hemsida www.euroafricadigitalventures.com