14 december, 2021

Snabbare och enklare hjälp med nytt supportsystem

Smidigt och lättillgängligt – med Waves nya supportsystem sparar du tid och får snabbt svar på dina frågor. Dessutom kan du dela med dig av dina erfarenheter i systemets interaktiva kundforum. 

Det nya supportsystemet, som nås via Waves sajt, www.wave.se, lanserades i början av december och bygger på en lösning från kundserviceföretaget Kundo, som har bland annat SF Studios, Max hamburgare och Santa Maria på sin kundlista.

– Nu blir vi mer tillgängliga för alla våra kunder med Wave Butiksdatasystem. Tack vare det nya systemet kan de få svar på sina frågor ännu snabbare än tidigare, säger Jimmy Borg, som är ansvarig för supportfunktionen på Wave.

Det nya systemet innehåller tre delar: en kundchat, ett kundforum och en kunskapsbank. Chatten är bemannad av Waves egen supportpersonal och alltså inte en chatrobot.

 

Bemannad chatfunktion

– Du får alltid chatta med en riktig människa när du använder chattfunktionen. Men du slipper sitta i telefon och vänta på svar, säger Jimmy Borg.

Att ställa en fråga i chatten är enkelt. Det är bara att skriva in det du undrar och när svaret kommer plingar det till samtidigt som du får en notis om detta i din webbläsare.

– Det underlättar till exempel om man står i butiken och behöver få support samtidigt som man ska serva sina kunder och därför inte kan hålla koll på att svaret kommer, säger Jimmy Borg.

Chatten är dessutom länkad till systemets kunskapsbank och föreslår därför alltid först ett svar baserat på tidigare frågor från andra användare.

– Många gånger har ju någon annan ställt samma fråga vid ett tidigare tillfälle och då kan man få svaret snabbt utan att behöva vänta in supporten. Om du till exempel skriver in att du vill veta hur du aktiverar digitala kvitton kommer du direkt att få ett förslag på svar från en tidigare konversation. Om det inte är rätt tar vår supportpersonal över chatten och hjälper dig, säger Jimmy Borg.

 

Öppet kundforum

Wavekunder kan också ställa sina frågor i det öppna kundforumet och där få svar dels från supporten, dels från andra användare som haft samma funderingar. När frågan är besvarad får frågeställaren ett mejl om detta och kan gå in och läsa svaret. I forumet kan du även söka efter frågor som ställts tidigare och blivit besvarade. Här hittar du också nyheter och allmän information om Wave.

Vår förhoppning är att det nya supportsystemet ska underlätta för våra Wavekunder

Slutligen innehåller det nya systemet en öppen kunskapsbank där bland annat alla manualer för Wave går att hitta.

– Vår förhoppning är att det nya supportsystemet ska underlätta för våra Wavekunder och att de ska uppleva det som ännu enklare att snabbt få svar på sina frågor och lösningar på sina problem, säger Jimmy Borg.

Text: Karin Cedronius
Publiceringsdag: 21-12-15