Välkommen till ClearOn Event på Berns i Stockholm, onsdagen den 4 september.

Upptäck framtiden med ClearOn på Berns i Stockholm!

Vi har den stora glädjen att bjuda in dig till ClearOns exklusiva event på Berns, onsdagen den 4 september. Förbered dig på en förmiddag som kommer att spraka av inspiration, ny kunskap och ovärderliga nätverksmöjligheter!

Starta dagen med en utsökt frukost från kl. 8.30 och fortsätt förmiddagen med ett program som är fyllt till brädden med spännande kundcase, banbrytande insikter och de allra senaste nyheterna från både ClearOn och branschen. Seminariet pågår från kl. 9.00 till 11.30 och är en unik chans att få veta vad som ligger i framkant inom vår bransch.

Detta är ett event du inte vill missa!

Så säkra din plats redan idag och bli en del av en inspirerande förmiddag som kan ge dig nya idéer att ta med dig tillbaka till din verksamhet.

På programmet

Trender inom FMCG

Anna Ekström och Caroline Uddström på NilesenIQ presenterar trender inom FMCG i Sverige utifrån NielsenIQs data. De kommer att beröra pris- och promotion-utveckling över kategorier, konsumenternas intresse för promotion och utvecklingen för Private Label. Vidare visar de hur utvecklingen ser ut i Sverige jämfört med globala trender i NielsenIQ Universe.

Anna Ekström, Managing Director Nordics, NielsenIQ
Caroline Uddström, Sales Director Advanced Analytics Nordics, NielsenIQ

Digital eller fysisk kupong i butik – hur skiljer sig effekten åt?

Tillsammans med Retail Academics har ClearOn genomfört en unik butiksstudie som jämfört traditionella fysiska rabattkuponger med moderna QR-kodkuponger. Målet? Att avslöja vilka kuponger som verkligen engagerar kunderna och vilka som ger bäst resultat!

Under denna inspirerande programpunkt kommer Frida Åkerlund, CCO på Retail Academics, att presentera de intressanta insikterna från studien. Du kommer att få reda på shopperns verkliga motivationer och de hinder de upplever med QR-kuponger. Denna kunskap kommer att vara ovärderlig för oss när vi planerar framtida butiksstrategier och kampanjer.

Frida Åkerlund, CCO Retail Academics

Lyckosamma kundcase

Swap and match – lansering av Caramello
Wanda Fouad på Mondelez presenterar learnings från sin framgångsrika gamification-aktivering för deras senaste chokladlansering Caramello. Varje dag lottades 50 stycken Caramellos ut bland speldeltagarna, i form av digitala produktcheckar. Det populära spelformatet ”Swap & Match” i kombination med Marabous nya branding av det ikoniska M:et blev en succé. På rekordtid slog resultatet all time high i både engagemang och inlösen i butik.

Celsius – en 360 aktivering med maximerad synlighet i butik
Jasmine Söderlund på Celsius kommer berätta hur de lyckosamt drev försäljning genom 360-aktivering och maximerade synlighet i butik, där såväl event och sampling som gamification och influencers ingick i kampanjen.

Gooh! – en kombinerad digital och fysisk succé i butik
Från Stefan Andersson på Atria får vi lyssna till hur de genomförde en mycket lyckad kampanjsetup med flera av ClearOns lösningar. Både i och utanför butik, såväl digitalt som analogt.

Från fysisk till digital reklamationshantering
Annika Sund, Marknadschef på Leksands Knäckebröd, kommer berätta om fördelarna med att ha gått över från fysisk till digital reklamationshantering. Hur detta framförallt har sparat tid, gett nöjdare kunder och samtidigt skapat nya användningsområden.

Wanda Fouad, Customer, Activation Specialist, Mondelez
Jasmine Söderlund, Instore Activation Manager, Celsius
Stefan Andersson, Market Activation Manager Gooh, Atria
Annika Sund, Marknadschef, Leksands Knäckebröd

Inspiration från handeln

Jonas Jansson, som driver Ica Supermarket Kryddan i Norrtälje, delar med sig av sina bästa tips hur de arbetar med kuponger i butiken.

Våra moderatorer

Veronica Edvinsson, Key Account Manager
Sofia Schöldström, Head of KAM
Jakob Boyer, Key Account Manager

Så här tyckte våra gäster om ClearOn Event 2022