Kontakta oss

Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.

Ny release av Kassagirot den 14 april

OBS! Samtliga butiker måste ha den nya versionen.

För att automatiskt få den nya versionen av Kassagirot behöver ni som ombud att avsluta Kassagirot när ni stänger för dagen tisdagen den 13 april .

Kassagirot kommer att stänga klockan 21.00 den 13 april för att systemunderhåll.

Nyheter i Kassagirot

  • Releasen innebär anpassningar i Kassagirot för MoneyGram samt att
    Servicestationen är borttagen.

Nyheter för MoneyGram

Nya KYC-frågor (Know Your Customer) ställs av MoneyGram, uppgifter om:

  • I vilket land kunden har sitt medborgarskap, välj svar från droplista
  • Vilken sysselsättning kunden har, välj svar från droplista
  • Varifrån pengarna kommer, välj svar från droplista
  • Vilken relation kunden har till mottagaren/avsändaren, välj svar från droplista
  • Vad är syftet med transaktionen, välj svar från droplista

Övrigt

  • Om transaktionen läggs på hold och kunden ska kontakta MoneyGram, kommer information om detta visas samt skrivas ut på kvittot
  • Om pengar skickas till vissa länder kan endast beräknat belopp i mottagarens valuta anges på kvittot.

Kunden kan välja att få bonus från MoneyGram i form av lägre avgifter

  • Kunden kan välja att få meddelanden från MoneyGram på e-post eller SMS
  • Kunden kan välja att få marknadsföring från MoneyGram på e-post eller SMS

Se bilaga Nyheter i MoneyGram för bilder och förklaringar.

Den tidigare versionen av Kassagirot upphör att fungera from 14 april.

Välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor via e-post: kundsupport@clearon.se eller telefon 020-31 54 86 vardagar 9-17.