Kontakta oss

Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.

Ny tjänst för distribution av kuponger via sociala mediekanalers annonsformat

22 september, 2021

ClearOn har tecknat ett strategiskt avtal med Social Media Lab som innebär att ClearOn kan nyttja bolagets SaaS plattform Social Content för en innovativ lösning avseende distribution av kuponger via sociala mediekanalers annonsformat. Nu genomförs den första kampanjen i samarbete med Dafgårds.

Det strategiska avtalet innebär att Social Media Lab tillhandhåller tekniken för ClearOns kunder och erbjuder optimerade marknadsföringstjänster. Med denna teknik moderniseras kupongkampanjer från butikkampanjer och direktreklam till sociala mediekanaler. Detta nya sätt innebär att ClearOns kan erbjuda sina kunder att nå riktade målgrupper där de befinner sig, nämligen i telefonen på deras sociala medier. Den första av ClearOns kunder blir Dafgårds som kommer genomföra kampanj på Instagram.

Pierre Gewerth Produktchef för ClearOn kommenterar

Det är oerhört viktigt att synas där konsumenterna befinner sig och genom denna lösning har vi ett starkt erbjudande till våra kunder. Den första kampanjen blir med Dafgårds och vi ser redan nu att vi fått intresse från fler varumärken att testa formatet. Digitala kupongkampanjer befinner sig i en mycket stark tillväxt och jag är övertygad om att detta bara är början på en fortsatt utveckling för att driva värdeskapande i butik. Vårt samarbete med Social Media Lab går långt tillbaka och jag ser att denna innovativa lösning kommer att stärka vårt samarbete ytterligare.

Fredrik Holmström, VD för Social Media Lab kommenterar

Med vår SaaS plattform Social Content har vi ett nytt sätt att möjliggöra effektiv kupongdistribution till konsumenterna i deras mobiler genom Sociala mediekanaler. Vi ser fram emot att genomföra denna första kampanj för Dafgårds och har stora förhoppningar om att kunna redovisa ett bra resultat. Vi kommer att analysera hela kampanjen och succesivt bygga en unik kunskapsbank för digitala kupongkampanjer i sociala mediakampanjer, allt ifrån vilka kanaler som fungerar för olika typer av produkter och målgrupper till utformning av annonser och marknadsföring.

Matilda Ward Marknadschef på Dafgårds kommentar

Vi ser fram emot att få testa den nya tekniken. Genom att dela ut kuponger i direkt anslutning till våra annonser i sociala medier gör att vi tydligt kommer att kunna följa intresset för erbjudandet och på så sätt öka vår relevans hos konsumenten. Det kommer leda till att vi blir mer träffsäkra i matchningen av rätt kupongerbjudanden med rätt målgrupp under rätt tidsperiod. En vinst såväl för oss som för våra konsumenter.

Vill du veta mer, kontakta gärna oss.