Kontakta oss

Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.

Så här fungerar våra nya ekonomiska rutiner!

14 november, 2022

Som vi löpande informerat er om, har vi idag 14 november 2022 bytt affärssystem. Arbetet med att skapa en effektiv och modern Clearingverksamhet fortsätter med fokus på ökad kundnytta genom effektiva affärsflöden, ökad tillgänglighet samt möjlighet till kundanpassade integrationer.

I denna korta film ser du hur de nya ekonomiska rutinerna fungerar

Kort info om de nya ekonomiska rutiner

  • Fr.o.m november 2022 kommer varje kampanj ha ett eget á-conto.
  • Det nominella värdet på värdebäraren avräknas dagligen mot á-contot.
  • Precis som tidigare fylls á-contot på med en saldopåfyllnad ”begäran om kampanjmedel”.
  • Clearingavgiften (hanteringskostnaden) kommer faktureras i efterskott för att underlätta momsredovisningen. Här finns det möjlighet att ha en samlingsfaktura för samtliga aktiva kampanjer för att underlätta betalningsflödet.
  • Bokföringsunderlag hämtas digitalt i portalen ClearOnline.