Fantastiska möjligheter med Kampanja

Skapa egen kampanjsida och dela ut digitala kuponger via sms.

Med Kampanja öppnas möjligheten att snabbt och enkelt bygga din egen kampanj-landningssida och distribuera ut digitala kupongerbjudanden som sms-kupong.

 

Kampanja är snabb, agil och mycket kostnadseffektiv.

I vår portal bygger du enkelt upp din kampanjsida. Sidan får en egen URL som ni använder i marknadsföringen via sociala medier och digital annonsering. Om du önskar nå ut till många i din målgrupp möjliggör tjänsten även organisk spridning. När kunderna registrerar sig belönar du dem enkelt med ett presentkort som skickas som sms-kupong.

Från idé till färdig kampanj på bara några minuter!

Värdefull indata för analys

En av de stora fördelarna med interaktiva kampanjer är att du får mycket indata som ger möjlighet att mäta engagemang, försäljningssiffror, segmentering, kundbeteende med mera. Demografiska och övriga relevanta data; du lär känna kunderna på djupet.

Så vänta inte, skapa din kampanj redan idag!

Från idé till färdig kampanj på bara några minuter

 

Gör så här

• Ladda upp ditt material i verktyget.

• Skapa din kampanjsida med hjälp av de enkla instruktionerna.

Användningsområdena är många men här är några exempel:

• Lansering av nyheter
• Skapa kundrelationer
• Tidsbegränsade kampanjer
• Bygga upp kundregister
• Testa mediakanaler
• Målgruppsstyrda kampanjer
• Driva försäljning i butik
• Bygga varumärkeskännedom
• Dela ut information

Tips för en bra kampanjsida

En välgjord kampanjsida är optimerad för konverteringar och skapar en sömlös, engagerande användarupplevelse. Genom att tydligt kommunicera fördelarna med det erbjudande som marknadsförs och erbjuda en tydlig handlingsinriktning, skapar kampanjsidor en tydlig väg för besökarna att följa. Detta bidrar till att öka konverteringsgraden och maximera avkastningen på investeringen.

Kampanjsidor möjliggör också testning och analys av olika element som rubriker, bilder och CTA. Genom att använda A/B-testning och andra metoder kan marknadsförare finjustera och optimera kampanjsidans prestanda över tid. Detta tillvägagångssätt gör det möjligt att anpassa sig efter målgruppens beteenden och preferenser, vilket resulterar i ökad effektivitet och bättre konverteringsresultat.

”Om du har allt material färdigt kan det ta bara några minuter att sätta upp en Kampanja-kampanj med en egen landningssida och sen är du i gång med sms-kupong.”

Alexandra Sjöberg
Digital Projektledare, ClearOn

Koppla en kampanj till en temadag

Att koppla en kampanj till en temadag och göra en rolig aktivitet som passar produkter kan vara en lyckad investering. Många produkter har en egen dag, till exempel kanelbullens dag, ostens dag, kladdkakans dag och många fler. Det finns många temadagar under hela året då du kan skapa innehåll för att engagera dina kunder, öka din synlighet och bygga varumärke.

Genom att vara kreativ och relevant kan du dra nytta av den ökade uppmärksamheten kring temadagen och skapa en minnesvärd upplevelse för dina kunder. Detta kan leda till ökad försäljning, bättre kundlojalitet och starkare relationer med din målgrupp.