Skapa engagemang, bygg lojalitet och samla data – många vinster med ClearOns nya kampanjtjänst

 

Aktivera, segmentera, bygg lojalitet och samla in data – snabbt och enkelt. ClearOns samarbete med den internationella aktören Qualifio öppnar nya dörrar för alla som arbetar med varumärken. Så här funkar ClearOns nya tjänst ”Activate! Interactive”.

I dagens ständiga mediebrus är det inte lätt att fånga konsumenternas uppmärksamhet. Det gäller att hitta exakt rätt aktivitet och anpassa den efter just den målgrupp du vill nå för att skapa engagemang. Nu blir detta möjligt med hjälp av ClearOns nya tjänst Activate! Interactive, som har utformats i samarbete med den internationella aktören Qualifio, som är specialister på interaktiva varumärkesupplevelser.

 

– I dag måste varumärken ständigt arbeta med sitt innehåll och interagera med sina kunder över alla kanaler för att hålla deras intresse vid liv. Med vår nya tjänst Activate! Interactive kan vi erbjuda en hel palett av olika aktiviteter som hjälper marknadsförare att engagera, behålla och segmentera sina konsumenter i olika digitala kanaler och dessutom ordna mer relevanta och värdefulla upplevelser för dem, säger Johnny Lönnberg, försäljningsdirektör på ClearOn.

 

Engagera och aktivera

I korthet går ClearOns nya tjänst ut på att skapa kampanjer för att hålla sitt varumärke top-of-mind genom att engagera och aktivera konsumenterna där de befinner sig och på så sätt även öka deras kundlojalitet.

– Activate! Interactive är en lättanvänd, kraftfull och flexibel plattform där man kan skapa interaktiva kampanjer som engagerar den digitala generationen. Genom att koppla dem till attraktiva kupongerbjudanden eller unika koder driver man trafik till butik och skapar ett högre intresse för varumärket, säger Johnny Lönnberg.

Enkelt att skapa kampanjer

Det är enkelt att skräddarsy sin kampanj i Activate! Interactive, den blir snabbt klar att publicera på webben, i sociala medier eller i appar. Det kan handla om allt från tävlingar, quiz och omröstningar till undersökningar, landningssidor, bild- och videotävlingar och en hel massa annat.

– Tillsammans med Qualifio har vi en stor och ständigt växande katalog av interaktiva kampanjer som ökar konsumenternas engagemang i alla digitala kanaler, säger Johnny Lönnberg.

Varumärkesägare kan vara helt säkra på att få data av hög kvalitet samt ordning och reda på sina analyser.

Samlar in värdefull data

Samtidigt som konsumenterna erbjuds interaktiva varumärkesupplevelser som är kopplade till olika erbjudanden samlas en stor mängd data in – siffror som är ovärderliga för att analysera och utvärdera kampanjer samt planera framtida aktiviteter.

– Varumärkesägare kan vara helt säkra på att få data av hög kvalitet samt ordning och reda på sina analyser. De lär på så vis känna sin målgrupp och kan ta del av deras preferenser. De skapar även lojala kunder som förhoppningsvis handlar mer och är mer benägna att testa nya saker, säger Johnny Lönnberg.

Systemet går även att integrera i ett eget CRM-system eller en kundklubb. Dessutom är risken för misstag kopplade till GDPR, dataläckage eller liknande, obefintlig eftersom ClearOn har full kontroll över detta.

 

Allt under ett tak

 

Varför ska man välja ClearOns Activate! Interactive för att skapa sin kampanj?

– Vi har allt som behövs för en lyckad kampanj samlat under ett och samma tak och vi har dessutom marknadens längsta erfarenhet av butikskampanjer samt ett stort nätverk av butiker som löser in våra värdebärare. Nu har vi även adderat det allra senaste inom Sales promotion och kan erbjuda ett 50-tal olika engagerande kampanjaktiviteter att välja mellan för alla vedertagna format, säger Johnny Lönnberg och avslutar:

– Tjänsten Activate! Interactive träffar helt rätt i ett medie- och kommunikationsklimat som är under förändring, eftersom den skapar nya möjligheter och förenklar för varumärken att integrera och anpassa marknadsföringen till de egna målgrupperna utifrån behov och kanal.

Text: Karin Cedronius

Publiceringsdag: 2021-06-22