Har du ny butikspersonal eller behöver befintlig personal läsa på om våra värdebärare och hur de hanteras i kassan? Klicka här och läs mer.

Har du ny butikspersonal eller behöver befintlig personal läsa på om våra värdebärare och hur de hanteras i kassan? Klicka här och läs mer.
Vår tanke med ClearOnline är att samordna alla funktioner kring kupongkampanjer för dig som användare.
Detta gör vi för att förbättra din kundupplevelse och vårt erbjudande till dig. I den nya releasen finner ni:
Men allt är inte perfekt…
Stora förändringar tar tid och vi gör allt för att förbättra upplevelsen ytterligare. Kommande månader kommer vi förbättra vårt BI-verktyg Insight, vår kundreskontra samt förenkla er hantering kring behörigheter och inloggning.
Tack för din förståelse.
Behöver du hjälp så blir vi glada om du hör av dig via mail till clearonline@clearon.se
Johnny Lönnberg
Affärsområdeschef
Nu ger vi 25% rabatt på mobilkampanj!
Välj mellan följande tre attraktiva erbjudanden
1. Mobilkampanj, nu 18.225:- (ord pris 24.300)
2. Kampanj-sida *(Basic), nu 15.000:- (ord pris 20.000:-)
3. Mobilkampanj + Kampanj-sida (Kampanja Basic), nu 33.225:- (ord pris 44.300:-)
*Observera att Mobilkampanj behövs för en Kampanj-sida
Erbjudandet gäller om ni bokar senast fredag 27/11 kl 17.00
Villkor
Kampanjstart 2020, giltighetstid till senast 31/1 2021.
Bokning och förfrågningar görs till:
Sofia.scholdstrom@clearon.se
Soren.persson@clearon.se
Psssst! Ni har väl inte missat att erbjuda Era kunder en Black Friday Deal
Exempel på möjliga Mobila kampanjer:
Mobilkampanj på SOME
Sms:a nyckelordskampanj
Exempel: sms:a ”Vete råg” till 72130 och få en påse valfritt bröd
Från och med den 10 oktober förändras villkoren för inlösen av Värdeavier mellan banker i Sverige. Svenska Bankföreningen har beslutat att den bank som är utbetalande part av en Värdeavi även ska vara ansvarig vid inlösen. Det betyder bland annat att en Värdeavi från Swedbank inte kan lösas in mot kontanter på exempelvis ett Nordea kontor. Förändringen påverkar inte inlösen i butik vilket fungerar som tidigare.
För er som ombud kommer detta med stor sannolikhet innebära fler kunder som vill lösa in sina Värdeavier i butik, vilket ger möjlighet till ökad merförsäljning eftersom många väljer att handla för summan de får ut på Värdeavin.
Vi vill i sammanhanget passa på att påminna er om att Värdeavier utställda till dödsbon aldrig kan lösas in i butik. Dessa kunder skall alltid hänvisas till bankkontor. Värdeaiver utställda till företag och föreningar kan lösas in av ombud för Kassagirot, övriga ombud får hänvisa dessa kunder till bankkontor.Kunder som vill få pengarna insatta på bankkonto hänvisas till närmaste Kassagirot ombud, se www.kassagirot.se.
Har ni några frågor kring detta, vänligen kontakta kundsupport@clearon.se
Stort grattis till Estrella!
VINNARMOTIVERINGEN
”Årets Leverantör har på ett föredömligt sätt satt kundnyttan i första rummet och valt att lägga den egna prestigen åt sidan för att fokusera på den enskilda butikens försäljning och lönsamhet framför allt annat. Även under svagare försäljningsperioder har Estrella arbetat nära butikerna för att på olika sätt öka försäljningen, vilket i slutändan har skapat mervärde i handelns alla led.
Nu har vi glädjen att presentera finalisterna av Årets Leverantör för Dagligvarugalan. Årets vinnare presenteras live den 8 oktober kl. 19.00 på Fri Köpenskaps Facebook-sida.
Med ett tydligt fokus på lönsamhet i butik har Estrella lyckats med att skapa stark tillväxt i en tuff kategori. Tack vare ett aktivt arbete i butik har Estrella klarat av att satsa på kärnverksamheten och samtidigt kunnat sticka ut hakan med både nyheter och återlanseringar av gamla klassiker.
Orkla Foods Sveriges produkter finns i princip i alla svenska hem och flera av dem är klassiker i sin egen rätt. Men Orkla vilar inte på gamla meriter och har, förutom att ha tagit hem vinsten som ”Årets dagligvara” med sin formbara färs från Anamma, under året även utvecklat sin säljkår för att ännu bättre kunna möta butikerna i deras vardag.
Svenskmärkning har på ett förnämligt sätt arbetat med att lyfta fram matlandet Sverige på hemmaplan. Genom ett starkt samarbete i butik med fokus på kommunikation har Svenskmärkning lyft Från Sverige-märket och ökat medvetenheten om alla de mervärden som det medför – vilket i slutändan gynnar hela värdekedjan.